Kukorica hatása

A kukorica hatása a szervezetre igazán jelentős, bár az utóbbi években inkább negatív előjellel került be a köztudatba. Annak ellenére, hogy nincs jelen a népi gyógyászatban, mint például az alma, fokhagyma, hagyma vagy a citrom – számos jótékony hatása ismert.

A kukorica – akárcsak a burgonya, cukkini, sütőtök, paradicsom vagy paprika – Amerikából került Európába. A spanyol hódítóknak köszönhetjük ezt is. Hazánkban is igazán kedvelt zöldség már évszázadok óta. Napjainkra a legnagyobb területen termesztett szántóföldi növényünk.

Bár kiskerti termesztése nem olyan jelentős, biokertben is könnyedén nevelhető. Ugyan a szezonja nem tart hosszú ideig, érdemes azalatt minél többet fogyasztani, feldolgozni belőle. Hiszen rendkívül egészséges zöldség, mely a szerveztre csak rendszeres fogyasztás mellett fejti ki jótékony hatását. Mivel pedig remekül le is fagyasztható, így akár egész évben hozzájuthatunk.

Kukorica hatása

A kukorica magas vitamin– Ă©s ásványi anyag tartalommal bĂ­r, ezen kĂ­vĂĽl nagy mennyisĂ©gben tartalmaz rostot is. Bár jellemzĹ‘en fĹ‘tt vagy sĂĽlt állapotában fogyasztjuk – bár a kukorica grillezĂ©se is nagy nĂ©pszerűsĂ©gnek örvend az utĂłbbi Ă©vekben – nyersen fogyasztva is jĂłtĂ©kony. Ezen kĂ­vĂĽl a rost tartalma is magas, ennek köszönhetĹ‘en számos jĂłtĂ©kony hatással bĂ­r a szervezetre.

Többek között:

  • magas vĂ­z tartalmának köszönhetĹ‘en hidratál
  • a rostok jelentĹ‘s szerepet játszanak az emĂ©sztĂ©s könnyĂ­tĂ©sĂ©ben
  • csökkenti a szĂ©krekedĂ©st Ă©s a puffadást
  • antioxidáns Ă©s gyulladásgátlĂł hatásĂş is, melynek köszönhetĹ‘en lassĂ­tja az öregedĂ©si folyamatokat
  • csökkenti a vĂ©rcukorszintet Ă©s javĂ­tja a vĂ©rkeringĂ©st is
  • segĂ­t a szem egĂ©szsĂ©gĂ©nek megĹ‘rzĂ©sĂ©ben (a sárga változat)
  • vizelethajtĂł
  • szĂ©kletlazĂ­tĂł
  • energetizálĂł
  • serkenti az epe- Ă©s a máj működĂ©sĂ©t
  • lassĂ­tja az anyagcserĂ©t
  • erĹ‘sĂ­ti a szĂ­vet Ă©s az Ă©rrendszert

Gluténmentes, így fogyaszthatják a gluténallergiában szenvedők is.

A szemek forrázata méregtelenítő és vizelethajtó hatású. Felhasználják a rossz vizeletelválasztás következményeként kialakult betegségek kezelésénél és húgyhólyaggyulladásoknál. Méz hozzáadásával jótékony hatású hurutos megbetegedéseknél, megfázáskor és rekedtség esetén egyaránt.

A kukorica cĂ­mere

A kukorica címeréből (vagy szakállából, hajából) készített főzetnek nagyon erős vizelethajtó hatása van.

Alkalmazzák:

  • elĂ©gtelen hĂłlyagműködĂ©s
  • hĂłlyaghurut
  • vesegörcs
  • köszvĂ©ny
  • vesehomok
  • Ă©s általában a vesĂ©k egĂ©szsĂ©gĂ©nek megĹ‘rzĂ©se cĂ©ljábĂłl

Az egyik legjelentősebb tulajdonsága a nyugtató- és méregtelenítő hatása.

A kukorica feldolgozása

A még csövön lévő kukoricaszemeket főzhetjük vagy grillezhetjük is. Zöldségköretként, salátaként is gyakran fogyasztjuk. Néhány területen pl. Olaszországban vagy Erdélyben nagyon népszerű a kukoricaliszt is. Ebből készül a puliszka, polenta és a kukoricás tészták is, amelyek a búza és kukoricaliszt keverékéből készülnek. A kukoricalisztből kiváló édességeket is gyártanak. A ropogós kukoricapehely gyakori része az egészséges reggelinek is.

Immunerősítő gyümölcsök és zöldségek:

https://hu.wikipedia.org/wiki/Kukorica_(n%C3%B6v%C3%A9nyfaj)

Vissza a kategĂłria cikkeihez