Pattogatott kukorica

A pattogatott kukorica az egyik legnĂ©pszerűbb ropogtatnivalĂł csemege, mely a mozikban számos Ă­zesĂ­tĂ©sben megtalálhatĂł Ă©s a filmnĂ©zĂ©s egyik elmaradhatatlan kellĂ©ke.  Egyes kutatások szerint az Ă©szak-amerikai indiánok kĂ©szĂ­tettĂ©k elĹ‘ször. EurĂłpa Kolumbusz KristĂłfnak köszönheti, hogy megismerhette ezt a finomságot. Napjainkra szinte az egĂ©sz világon ismert Ă©s elterjedt, nagyon nĂ©pszerű nassolnivalĂł. De vajon hogyan hat az egĂ©szĂ©gĂĽnkre? Fogyaszthatjuk-e mĂ©rtĂ©k nĂ©lkĂĽl bármikor?

Pattogatott kukorica – és az egészség

Alapvetően a kukorica nagyon egészséges zöldség, mely számos – a szervezet számára hasznos – vitamint-, ásványi anyagot és rostot tartalmaz. Rendszeres fogyasztása segít az egészség megőrzésében. A pattogatott kukorica szintén tele van fontos vitaminokkal, ásványi anyagokkal, rostokkal, antioxidánsokkal. Teljes kiőrlésű gabonaféle, mely fogyasztása segít elkerülni a gyulladásos megbetegedéseket, hozzájárulhat a hosszabb élettartamhoz, csökkenti a rák, a szívbetegségek kialakulásának kockázatát.

Amire mindenképpen érdemes figyelni:

  • Kukorica szemek

Nem mindegy milyen kukoricát választunk és ez igaz a pattogatott kukoricára is. Ugyanis a génmódosított növények hosszútávon számos káros mellékhatást gyakorolhatnak a szervezetünkre. Emiatt érdemes olyan magot választani, ami nem tartalmaz GMO-t. Ezt a termék leíráson találjuk meg.

  • Olaj

A telítetlen zsírok – például az avokádó-, vagy extra szűz olívaolaj – lehet a legjobb választás. Emiatt is érdemes inkább magunk készíteni, mint készen vásárolni. De ha készen vesszük akkor is feltétlenül olvassuk el, hogy milyen hozzáadott olajat tartalmaz. A legjobb választás a hozzáadott olaj nélküli, melynél utólag mi permetezünk rá egy egészségesebb olajat.

  • Fűszerek

Nagyon fontos a fűszerezése is. Az előre fűszerezett, ízesített változatok sok esetben mesterséges anyagokat, adalékokat tartalmaznak. Ezeket is érdemes megnézni a leíráson. Ha mi magunk fűszerezzük otthon, akkor pontosan tudjuk, hogy mit és mennyit tettünk rá. Itt fontos megjegyezni a sót is, ami egy napi egészséges felnőtt esetében nem haladhatja meg az öt grammot (vagyis egy teáskanálnyi mennyiséget).

Pattogatott kukorica készítése

Készíthetjük pattogtató gép segítségével, vagy akár otthon házilag, ha nem szeretnénk a kész mikrózható változatokat fogyasztani.

A pattogtató gép esetében érdemes elgondolkozni azon, hogy milyen gyakorisággal használjuk, mert ott az árak elég széles sávban mozognak, akár komoly beruházás is lehet.

Házilag lábosban készítve

Ebben az esetben viszont rendelkeznünk kell egy megfelelő pattogtató edénnyel, mely lehetőleg min. 5 liter űrtartalmú, tapadásmentes bevonatos és fedővel ellátott kell legyen.

Hozzávalók (4 személyre):

  • 10 dkg pattogtatnivalĂł kukoricaszem
  • 1 evĹ‘kanál avokádĂł- vagy olĂ­vaolaj
  • sĂł – Ă­zlĂ©s szerint

Elkészítése:

  1. Először egy evőkanálnyi olajat öntsünk a tapadásmentes bevonatos lábosba, majd gyújtsunk alá a tűzhelyen.
  2. A lángot vegyük a közepesnél valamivel magasabbra és 2-3 szem kukoricát tegyünk a lábosba.
  3. Fedjük le és néha rázogassuk meg.
  4. Mikor kipattogott, adjuk hozzá a többit is és sózzuk meg, rázogassuk össze.
  5. Ha nem elég az olaj, adhatunk még hozzá.
  6. Fedjük le, majd 20 másodpercenként rázogassuk meg, nehogy leégjenek a szemek.
  7. Ha elkészült fűszerezzük és már tálalható is.

Pattogatott kukorica (popcorn) készítése parázs felett, rostában:

https://hu.wikipedia.org/wiki/Kukorica_(n%C3%B6v%C3%A9nyfaj)

Vissza a kategĂłria cikkeihez